Cybercriminaliteit voorkomen!?
Bekende voorbeelden van cybercriminaliteit zijn bijvoorbeeld:
✔ Hacken
✔ Phishing
✔ Ransomware
✔ Identiteitsfraude
✔ DDoS-aanvallen
✔ Menselijke fout(en)
In de whitepaper “Documentbeveiliging” kun je zien hoe belangrijk documentbeveiliging is in de hedendaagse digitale wereld. Stap voor stap nemen we je mee hoe we onze digitale informatie kunnen beschermen, vanaf het allereerste moment van documentcreatie tot het moment waarop we ze in het archief plaatsen.
Bij werkpleksystemen is de “werkomgeving” het operating systeem en programmatuur geïnstalleerd op het device, de desktop, tower, mobiele PC, etc. waar je mee werkt. Een Virtuele werkplek / desktop wordt geïnstalleerd op een ‘Remote Desktop Server (RDS)’ en kan gebruikt worden op allerlei devices, naast de eerder genoemde type PC’s komen daar PC’s van andere “thin cliënts”, tablets en bijvoorbeeld smartphones bij. Virtuele werkplekken zijn vooral interessant voor organisaties met veel / meerdere werkplekken en in sommige / uitzonderlijke “situaties / werkwijzen” kan dit interessant zijn voor organisaties met één vaste werkplek.
Wist je dat een printer een beveiligingsrisico kan opleveren en zelfs een datalek kan veroorzaken?
Als je op zoek bent naar een veilige manier om overal te kunnen printen via de cloud, dan is onze cloudprintoplossing iets voor jouw organisatie. Geen zorgen meer over beveiliging, of je medewerkers nu thuis of op kantoor werken. En je maakt altijd gebruik van de nieuwste technologie tegen vaste lage maandelijkse kosten.
Wat maakt deze oplossingen uniek?
✔ Altijd veilig
✔ Geen gedoe
✔ Duurzaam en betrouwbaar
Veel mensen beseffen niet dat printers een onderschat beveiligingsrisico vormen. Zonder goede bescherming kunnen ze zelfs leiden tot datalekken.
Werk je in een moderne digitale omgeving, zoals Microsoft 365 of Google Workspace en zoek je een eenvoudige en veilige manier om overal te kunnen printen?
Wat maakt deze oplossingen uniek?
✔ Altijd veilig:
✔ Geen gedoe:
✔ Duurzaam en betrouwbaar:
Vaak wordt gedacht dat je op een beeldscherm met een “groot” schermdiagonaal meer kunt zien dan op een beeldscherm met een “klein” schermdiagonaal, maar dat is fout gedacht! Wat je kunt zien wordt bepaald door de beeldschermresolutie.
Een 12” beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1080 (pixels) geeft hetzelfde weer als een 24” beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1080. Je moet wel gezonde ogen of een goede bril / contactlenzen hebben om het leesbaar te kunnen zien op een beeldscherm met een kleiner diagonaal.
Zakelijke ICT oplossingen vragen net wat meer aandacht voor een notebook, dan privé gebruik. On Point ICT is voor zakelijk gebruik dé Partner voor het MKB. Natuurlijk gaan wij verder dan notebooks, PC Werkplekken, eigen Server(s) of Cloud Server(s), beveiliging, firewalls, Antivirus en Anti-Spam, TwoFactorAutentication en VOIP telefonie / centrales, etc., die wij kunnen leveren, implementeren, beheren en ondersteunen met onze helpdesk.
Mooier nog, wij kunnen op basis van de eisen en wensen een meer jarenplan voor je organisatie maken zodat je niet voor “onverwachte” investeringen komt te staan.
Wij stelden 2 vragen aan in de chat functie van Windows 11 Co-Pilot, de AI tool die standaard (rechts boven onder het X kruisje om af te sluiten) in de Windows Edge browser is op genomen.
Vraag 1
Maak een afbeelding van een sportauto met “On Point ICT” op de zijkant
Vraag 2
Maak een afbeelding van een man met “On Point ICT” op zijn Cap
Zie de resultaten van de creaties op onze website
Een NPU (voluit Neural Processing Unit ) is ontworpen voor specifieke AI (Kunstmatige Intelligentie) en machine learning taken. Enkele belangrijke functies zijn:
✔ Versnellen AI taken
✔ Efficiënt energieverbruik
✔ Betere prestaties
✔ Snellere spraakherkenning
✔ Real-time vertalingen
Er zijn verschillende voordelen aan het overstappen naar Windows 11. Hier zijn enkele belangrijke punten:
✔ Verbeterde prestaties
✔ Nieuwe interface
✔ Betere multitasking
✔ Verbeterde beveiliging
✔ Integratie van Android-apps:
✔ Widgets
Wij horen vaak dat bedrijven hun (commerciële) medewerkers een aparte zakelijke mobiele telefoon verstrekken vanwege het mobiele telefoonnummer (behoud). Dit omdat anders bij het uitdienst treden het eigen telefoonnummer wordt behouden waar de klanten naar toe bellen.
Daarvoor bieden wij de VaMo (Vast Mobiel) oplossingen, als een medewerker met zijn mobiele privé toestel belt, ziet de ontvanger het vaste telefoonnummer van het bedrijf als beller. Hoe werkt dat voor klant behoud?
De ondersteuning voor Windows 10 eindigt op 14 oktober 2025. Vanaf deze datum zullen apparaten geen beveiligings- en functiebijwerkingen meer ontvangen. Wij adviseren iedereen tijdig (vanaf NU), oude Windows 10 systemen (werkplek PC’s en notebooks, etc.) uit te faseren en (ruim) voor 14 oktober 2025 alle systemen te vervangen door Windows 11 systemen. Hoe langer je wacht, des te groter wordt de kans op lange levertijden en schaarste van producten.
Het integreren van ERP met Exchange Online biedt verschillende voordelen:
✔ Efficiëntieverbetering
✔ Betere communicatie
✔ Real-time gegevens
✔ Kostenbesparing
✔ Verbeterde klantrelaties
Kortom, e-mail, agenda's en contactpersonen in één systeem, meer inzicht leidt tot snellere beslissingen, minder handmatig moeten invoeren, etc.
Een back-up van je data, programmatuur en operating systeem zijn verschillende dingen. Data is vaak zeer dynamisch en vraagt dan om met een hogere frequentie een back-up te maken dan je programmatuur of operating systeem. Een dagelijkse data back-up is een aanrader voor iedere ICT omgeving, bij grotere organisaties met veel data mutaties zelfs meerdere keren per dag.
Hoe bewust zijn de Restore mogelijkheden van jouw Back-up(s) bedacht?
Om in te loggen op een lokaal bedrijfsnetwerk of je ERP omgeving is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, deze vorm van authenticatie is dan meteen de “beveiliging”. Nu we steeds meer vanaf andere locaties inloggen op het bedrijfsnetwerk / ERP omgeving, biedt deze manier van authenticatie niet meer voldoende “beveiliging”.
Inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord noemen we een éénfactorauthenticatie, daar kunnen meerdere factoren aan worden toegevoegd waardoor het bedrijfsnetwerk beter wordt beveiligd. Het woord “Multi” van Multifactorauthencicatie wordt vaak vervangen door het aantal factoren, bijvoorbeeld tweefactorauthenticatie.
